lördag 21 augusti 2010

Typiskt...

Jag lät feber stoppa mig. Mådde pyton imorse... Så var tvungen att strypa stoltheten och ringa mig in sjuk, vilket i stort sett aldrig händer. Senast jag ringde mig in sjuk var på Cypern 2009 när jag fick svininfluensan. Till och med då ville jag inte sluta jobba, gjorde t.o.m Kids Disco på egen hand. Så med andra ord kände jag mig jävlig imorse, antagligen såg jag värre ut än vad jag kände mig så i och med det var det väl tur man inte åkte till flygplatsen för att ta emot nya gäster. Jag kurerar mig istället... Med lite chips, pepsi och Pushing Daisies. Har snart avslutat andra och sista säsongen. Är så galet spännande!

En sak som jag saknar efter att ha kommit iväg utomlands för att leva livet är disciplinerad träning. Saknar att köra ett par pass i veckan, man hinner verkligen inte med träning när man jobbar som reseledare. Eller... Rättare sagt, man skulle väl hinna med träning, det är maten som är problemet. Man ska ju få i sig en stor mängd mat en timma efter träning. Det är nog det enda som lockar mig hemåt... Att få träna, det är så sjukt roligt. Ibland önskar jag att alla företag lade in en timma om dan, fyra dagar i veckan där man fick chans att träna på arbetstid. Så man fick chans att ta hand om sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar