onsdag 5 januari 2011

Beckhams och utekvällar

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Måste upp tidigt imorgon då jag och Maria ska ta bussen till Burma imorgon bitti klockan 06.00. Hur ska man komma upp till det?

Var i alla fall en grym kväll igår! Den började med en vild diskussion på restaurang Buffalo Steakhouse. Vi sitter i godan ro och ska äta när ett tidigare diskuterat ämne dyker upp. Victoria och David Beckham. Dom andra hade tydligen diskuterat det förut i alla fall... Vi diskuterade huruvida David Beckham blev så känd som är på grund utav Victoria. För sanningen är ju den att David Beckham har blivit så känd just för Victorias skull. Det är ju stor skillnad på Innan och Efter Victoria. Och det är ju märket Beckham som säljer, skulle dom splittras skulle det dom gör inte alls bli värt lika mycket.
Men dom två andra grabbarna i teamet håller inte med. De tycker att David hade blivit så stor som han blivit även utan Victoria.
Jag vet inte riktigt hur länge vi diskuterade det, för till slut så vann i alla fall vi som diskuterade för att han blev stor tack vare Victoria. Vilket ju är hela sanningen.

Efter den vilda diskussionen tog jag och Maria in till Patong och sjöng med livebandet inne på Scruffy Murphys. Där började Maria snacka med några danskar, och jösses vad danskar kan snacka... Efter ett tag skulle vi dra vidare till en annan bar, där jag skaffade nya vänner. Fyra thaidamer som jobbade i en bar. Galet roligt! Så medan danskarna snackade med varandra, snackade jag med lokalbefolkningen och skrattade med dom. Dom är helt galna thailändarna, riktigt riktigt roliga! Humor och bjuder på sig själva, som mig själv. Jag kanske är thai inombords? Notera att jag är svettig för jag har dansat och skrattat, ingen annan anledning!

Idag har varit väldigt lugn i alla fall. Sen lunch med Maria och Emma som sedan följdes utav en halvtimmes promenad hem. Var inte så soligt idag så var ganska skönt att bara sakta gå hem och kika lite.

Nej hörreni... Nu måste jag sova. Ska ju upp tidigt imorgon och ta mig till Burma. Ska bli en intressant resa kan jag säga!

3 kommentarer:

  1. Fel, fel,fel! David Beckham hade blivit känd utan Victoria, han är en mycket bra fotbollsspelare och det har räckt långt i fotbollsvärlden. Tillsammans blir de superduo och kända i "kändisvärlden" där man kan komma o gå lite hur som helst, om man sjunger bra, gör bort sig, umgås med "rätt" folk osv. Kända för olika saker med andra ord.
    Lycka till med Burma! Kul att Du trivs med lokalbefolkning, låter roligare än umgås med turister. Kram från oss hemma i Fardhem!

    SvaraRadera
  2. Dock argumenterade killarna med att om de googlade på Beckham så kom det mest bilder på David. Det har ju inte med fotbollen att göra, utan Victoria hade han ju inte blivit mediaintresse. Han hade inte heller blivit "modell" eftersom man tydligt kan se skillnad på före och efter Victoria.
    Han hade inte heller fått lika mycket betalt utan Victoria eftersom det först var då han blev mediaintresse, dvs att fler människor vill se honom spela så det är fler som betalar för att se matcherna, så då blir han ju värd mer. :P

    Det var en riktigt vild diskussion. Det bästa med det hela var att det var killarna som skrek mest. Måste ha varit en öm tå!

    SvaraRadera
  3. Ja, ja men vår Fredrik Ljungberg är modell utan känd fru.... och bra fotbollsspelare!

    Namn på kattungar;)

    Kram

    SvaraRadera