lördag 25 december 2010

Julmiddag!

Vi har fortfarande inget internet hemma. Hur svårt kan det vara för stället där man bor att fixa det? Två veckor har gått... Jisses...

Hur som helst. Livet är positivt! Har fått julklappar hemifrån. Och vilka julklappar! Fick fin-fina grejer att ha på mitt rum. Härligt! Igår så hade vi julmys hemma hos Julie. Så det blev lite julklappsutdelning och bara mys innan vi skulle på julbord tillsammans med hela destinationen. Och vilket julbord! ALLT som man ville ha fanns. Köttbullar, prinskorv, ägg, JULSKINKA! Vilken kväll. Vi åkte efter middagen till en bar där tomten kom för att dela ut paket som vi alla hade köpt. Alla var tvungna att köpa något för 300 baht. Jag hade köpt magsjukepiller och en pannkaka med smak av nutella och ägg. Så det var två klappar i en! Jag skrev även julrim som följer;
(För Pannkakan, som jag för övrigt köpt dagen före och lagt i solen så den skulle gotta till sig ordentligt)

Om du denna får i magen
Ska du se att fysiska lagen
Fixar den ut
I ett brunfärgat sprut
Och du ligger hela dagen

(För magsjukepillren)
Om du dessa knaprar dig i
Ska du se hur förvånad du kan bli
Att ditt uppsvällda klot
Gasas ut fort
Och du lever i harmoni

GOD JUL!

Jag fick såklart också en julklapp. Den hade Eline köpt. En vattenkokare! Perfekt! Då kan man göra nudlar hemma :)
Julmys hemifrån
Jag och Ramona

1 kommentar:

  1. Oj så fint klädda Ni är! Ha en god fortsättning på julen! Kram

    SvaraRadera