tisdag 28 september 2010

Strejk imorgon

Imorgon är det storstrejk i hela Spanien på grund utav någonting med några partier. Detta innebär "minimalservice" för alla statliga bolag och för de bolag som vill. Det vill inte vårat, så det enda vi ska göra imorgon är att ha service. I våra privata kläder. Inte vilka kläder som helst. Propra kläder. Tycker inte om idén. Det gör jag inte. Jag vill inte använda mina egan kläder till arbete, det är väl därför vi har uniform!? Får väl tänka ut något smart att ha på sig i vilket fall som helst.

Har varit och käkat på Pierro Rossi tillsammans med Tano, Daniel och Maren. Är alltid lika trevligt och vi kan diskutera små skitsaker, sånt är kul! DET gillar jag! Speciellt eftersom jag och Tano tycker likadant och Maren tvärtemot. Daniel har mest bara djupa insikter emellanåt. Det är en spännande kvartett att äta med. Inget ämne är tabu, aldrig någon mening som inte blir sagd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar