måndag 13 september 2010

Robyn - Body Talk Pt. 2

Ledig dag idag. Jag och Louise har gjort i lägenheten idag, har varit ganska skoj. Händer alltid sjuka grejer när vi är igång, eller snarare små olyckor. Och det tar inte lång tid... 2 sekunder efter att jag gått ut från mitt rum, kikat in på hennes rum för att säga God Morgon har hon redan hunnit tappa ett rör med Pringles på en tallrik där gaffeln flyger över halva rummet.
Sedan tog vi snabbt med oss allt skit ut, mötte Malin och åt på Bodega D'es Port. Mmmm!

Nu sitter jag och lyssnar på Robyns skiva Body Talk Pt 2. Hittills så är jag mer imponerad utav Body Talk Pt. 1... Den här skivan har inte samma driv och är inte lika medryckande i sina svängar som Pt. 1. Men helt klart en riktigt grym skiva, det ska inte glömmas bort. Robyn är vårt största popfenomen just nu och antagligen för ett långt tag framöver också.
Robyns musik är nästan så osvensk som det kan bli, inga schlagerslingor eller klyschiga rim. Det borde ibland nästan vara Parental-varning på hennes skivor, för här sparas det inte på krutet. Och ingen av våra svenska artister skulle nog fått med sig självaste Snoop Dogg på någon av sina låtar. Men Robyn har tillräckligt med cred för att lyckas med det också!

Bästa tracks: Hang With Me och Criminal Intent


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar